turizmdebusabah, turizm haberleri  
boyutstore.com
27.04.2017 Toplam Okuyucu: 113651511 | Bugünkü Okuyucu: 22327 | On-Line: 64 Dolar satış $: 3,5647 Euro satış €: 3,8857 Sterlin satış £: 4,6034
İSTANBUL: | LONDRA: | NEW YORK: | ROMA: | MOSKOVA: | L.ANGELES: | SYDNEY:
...
Yazıcıya Gönder Haberi Gönder Yorum Yaz yazı boyutu:

Turizmde hat değiştirmenin tam zamanı!

15.02.2017 / 16:17:21
Turizmde hat değiştirmenin tam zamanı!

Faruk Pekin Türkiye'nin 30 milyon turist ağırlamak zorunda olmadığını savunarak, çözümün kültür turizminde olduğunu söyledi.


TurizmdeBuSabah

Turizm Araştırmaları Derneği- TURAD'ın düzenlediği "Turizmde Çıkış Yolu" çalıştayının ikinci oturumunun son konuşmacısı duayen turizmci Faruk Pekin'in "Çözüm: Kültür turizmi" başlıklı sunumu dikkat çekti. Pekin, 'Şu anda turizmde hat değiştirmenin tam zamanı' diyerek, kitleleri değil, elimizdeki değerleri sunabileceğimiz, çok para bırakan alanlara yönelmemiz gerektiğini ifade ederek, "Türkiye 30 milyon turist ağırlamak zorunda değil" diye konuştu.

''Şu anda turizmde hat değiştirmenin tam zamanı'' diyen Fest Travel Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Pekin şunları ifade etti:

''Turizm; karlı, sürdürülebilir ve sorumlu olmak zorundadır. Turizm 'kelle' sayısı demek değildir. Gelen kişi ne kadar gelir bırakıyor, yaptığınız iş ne kadar rasyonel ona bakacaksınız. Karlı olmak, zaten sürdürülebilir ve sorumlu olmayı gerektiriyor.

Kruvaziyer, böcek turları, doğa gezileri, inanç turizmi, eğitim turları ve kongrelerin ön ve arka gezileri hep kültür turizmi kapsamındadır. Böyle kriz zamanlarında bu alanlar ister istemez gündeme geliyor. Kültür turizmi sezonu 12 aya yayma ve bölgeler arasında eşitlik sağlama avantajını da getirir. Türkiye, şu anda tüm bu alanlardaki potansiyelinin yalnızca 4'te 1'ini kullanıyor.

İç turizm, yabancı turizmi ve dış turizm bir bütündür. Ancak böyle bakarsak yol alabiliriz. Kültür turizminde bunları bir arada düşünmek lazım.

KÜLTÜR TURİZMİ AZ BULUNANI PAZARLAR

Kültür turizminin en önemli özelliği 'az bulunan' şeyleri pazarlaması. Kar elde etmek için 'mukayeseli üstünlük' ilkesine uymak zorundasınız. Az bulunan şeyi pazarlayarak talep ve ekonomik olarak rakiplerinize karşı öne çıkmak durumundasınız. Kültür turizmi, deniz-kum-güneş turizminin dışında kalan hemen hemen her alanı kapsar. Türkiye'ye farklılık verecek şey kültür turizmidir. Dolayısıyla kültür turizmi lokomotif olmak zorunda. Diğerleri başka ülkelerde de var; dolayısıyla bunlar takipçi olmalı. Birinci Körfez Savaşı'na kadar durum böyleydi. Ancak ardından farklı bir döneme girildi ve durum değişti. Biz şimdi bu kararın kriz boyutlarını taşıyoruz.





Devlet son 40 yılda deniz-kum-güneş turizmine altyapı, ulaşım, teşvik, kredi gibi alanlarda ne kadar yatırım yaptı? Bu yatırım rasyonel miydi? Kıyı turizminin yarattığı çevre kirliliği, sosyal etkileri hesaplandı mı? Bunları hiçbirimiz bilmiyoruz.

Tüm bunlar olurken, bir de 'kültür ve turizm ayrılmalı, 2 ayrı bakanlık olmalı'cılar çıktı. Tüm bu sorduklarımın ayrıntılı analizi yapılsa, bu tercihin ne kadar mantıksız olduğu anlaşılacaktır.

İSPANYA KÜLTÜR TURİZMİNİ NASIL BAŞARDI?

İspanya'yı kötüleyip duruyoruz. Bilmeden 'İspanya yakın olduğu için' turist gittiğini sanıyoruz. Oysa İspanya, kültür turizmi konusunda da bir başarı hikayesi yazmıştır. Kitle turizmine hizmet eden adalarına daha fazla yatırım yaparken kültür turizminin yoğun olduğu Madrid'de de aynı sayılara ulaşmıştır.

Hindistan da bu konuda oldukça etkileyici bir örnek. Kişi başı ortalama gecelik harcama Türkiye'nin 4 katı.

Türkiye ise, 1990 yılında kültür turizminde hangi rakamlardaysa, 2005 yılında da aynı rakamda. 2005 rakamlarını kullanıyorum, çünkü o tarihten sonra yalnızca TÜRSAB'dan alınan biletleri görebiliyoruz. Dolayısıyla yabancı sayısını göremiyoruz. Ancak 1990'dan 2005'e kadar bu durumu Ayasofya'da da, Kapadokya'da da, Efes'te de görüyoruz.

Biz o dönemde az turistle adam başı çok sağlıklı gelirlerle kültür turizminden çok iyi paralar kazanıyormuşuz.

Antalya örneğinde ise durum daha da kötü. 2005'te Antalya'ya gelen turistlerin yüzde 1.18'i Antalya Müzesi'ni gezmiş. Perge'yi ziyaret edenlerin oranı sadece yüzde 4. Siz bir hedef seçtiniz, bir seçimde bulundunuz ve o seçimle beraber sizin için çok daha karlı olan bir alana dönmüş, onu da gerektiği kadar ilerletememişsiniz.

TÜRKİYE 30 MİLYON TURİST AĞIRLAMAK ZORUNDA DEĞİL

Belki otelci arkadaşlarım ve hava yolu şirketleri bana kızacak ama Türkiye 30 milyon turist ağırlamak zorunda değil.

İstanbul'a kruvaziyer gelmesin. 5 bin kişilik gemiden 3 bin 500 kişi şehri geziyor diyelim. Topkapı Sarayı'nı, Ayasofya'yı bir günde kaç kişinin gezebileceği belli. Bu turistler eskiden çarşıya pazara iyi paralar bırakıyordu, şimdi o da yok. O zaman ne faydası var?"

TÜRKİYE UCUZA SATILAMAZ

Biz kitleleri değil, elimizdeki değerleri sunabileceğimiz, çok para bırakan alanlara yönelmeliyiz. Kültür turizmi şu anda dünyada yükselişte olan niş bir segmenttir. Hiçkimsenin Türkiye'yi ucuza satmaya hakkı yok. Ben Türkiye'yi gerçekten gezmek isteyen insana pazarlamak istiyorum, daha ucuz diye gelecek insana değil.

Soru çok basit: Tanıtımda öncelik kime verilecek. Deniz-kum-güneşe mi, kültüre mi? Aynı nehirde iki kere yıkanamazsın. Sen de değişiyorsun, nehir de değişiyor. Dünyanın her yerinde insanlar turizm için başka başka planlar yapıyor. Elindeki mukayeseli üstünlüğü kullanmazsan, kaybetmeye mahkumsun.

Şu anda dipteyiz, dipte olmanın avantajını farklı bir alanda yükselerek çıkarmalıyız."


YASAL UYARI: TurizmdeBuSabah.com haber portalında yayınlanan köşe yazısı/haber/fotoğraf/video'nun tüm hakları Boyut Yayın Grubu'na aittir. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden köşe yazısı/haber/fotoğraf/video'nun bir kısmı veya tamamı kullanılamaz. Tüm yasal hakları saklıdır.

Okuyucu Yorumları

mahir cundi15.02.2017 / 18:37:00
Çok saçma. Bu kadar otel eğer 30 milyon turist gelmezse ne yapacak. Kapılarına kilit mi vuracak. Yorumcu turizmin gerçeklerinden çok uzak besbelli. Ateş düştüğü yeri yakar. 30 milyon turistin yediği içtiği ne olacak. İçilen içkiden alınan ÖTV, sebze meyveden çiftçiye gelir. Bütün bunları gözardı eden basit bir analiz yapmış. Kültür turizmi de olsun, ama bu mass turizm olmasın anlamına gelmez.
ALTERNATİF TURİZME AĞIRLIK VERİN16.02.2017 / 10:20:00
Alternatif turizme önem verin ! Kitle turizmi bırakın demiyorum ! Ülkemize gelen her turiste en az 2 turistik yeri hediye edin bunu paket tura katın. Devletten destek isteyin. örnek ülkemize detour 200 bın kısı getiriyormus bu kısı sayısının tamamını Perge Aspendonsve side antik şehrine götürsün ! neden olmasın bunun tur maliyeti günlük 400 tl dir. yeme içme olmasın anlaşmalı olduğu restoranta sokar kim ne yemek isterse yer içer ve oradan komisyonunu alırsın, turu da pakete dahil etmiş olursun. Altına kuyuma deriye hediyelik eşya dükkanlarına aynı tur içinde sok komisyonunu al oralardan. Turlara katılım zorunlu olsun ki ören yerlerimizde gezilsin. şimdi tur satılıyor yemek içinde deniliyor ve turiste abuk sabuk tavuk ve alabalık verılıyor bırak yemegı dahıl etme sok bır restoranta veya bırak merkezi bir yere insanlar nerde yemek isterse orada yesin esnaf da para kazansın, veya anlaşmalı olduğu rest sok oradan al paranı geç . TURİSTLERİ TEŞVİK ETMELİYİZ TURLARA ÇIKMASI İÇİN
fARKLI tURİZM aLANLARI16.02.2017 / 10:24:00
Ülkemize gelen turistlerin %70 i Aile, yani çocukları için tatile çıkan kesim. O zaman çocuklara gençlere yönelik bir yer yapılmalıdır. ne mesela ? Antalya Expo 2016 alanı ne yapılacak diye soru soranlara gelsin, yaparsın o alanı Disneyland Aquapark ve diğer eglence araçlarını yeni bir turizm anlayışı getirirsin, turizme yeni bir boyur katarsın. Turizm adamlarımız incelesin Disneyland yılda ne kadar kişi ziyaret ediyor ne kadar para kazanıyor ! Antalya'ya bu tarz bir yer yapılsa kapsamlı ama adı bılınen bırsey Orta Asya ve Arap ülkeleri vatadandaşları gelmez mi ? AB tamam orada var gıdebılır dıyebılırsınız ancak bır cogu da gıtmemısdır. TURİSTE YATIRIM YAPIN, TURİSTE TEŞVİK VERİN, paket turlar içerisine en az 2 3 adet tarihi turu veya şehir içi panoramik turları dahil edin ! turisti merkeze bırakın ALLAH ASKINA esnafda kazansın
Volkan Aslı16.02.2017 / 15:44:00
Türkiye Turizmi iki tür turizmi de pek ala yapabilecek kapasite ve altyapıya sahip..ama öncelik kesinlikle kültür turizmine verilmeli.sacma bulmuyorum bu tespiti.Dünyada bu kadar güzel potansiyeli bu kadar hoyratca harcayabilecek baska bir ülke gösteremezsiniz..bu ülkenin turizmini bu hale getirmek bile yetenek ister..bizler imkansızı başararak el birligi ile bitirdik.Herkesin malumudur ki turizmin bu hale gelmesi kesinlikle güvenlik endişesine baglı değildir.Başka hangi faktırün cok daha büyük rol oynadığını turizmciler iyi biliyordur.
Engin Gümüştaş16.02.2017 / 17:23:00
Yazınızı keyifle okudum.Bu güne kadar bu ülkede görev yapan hiçbir yönetici malesef Ülkemizin tarihi değerlerine kıymet vermemiştir.Bu ülkede yıkılan kiliseler olmak üzere mevcutları koruyabilseydik.En büyük gelirimizin turizm olduğunu görürdük. Malesef bu günlerde çeşitli kaynaklarla ancak yanlışlarla restore edildiğini görmekde çok üzücü. Fikirlerinize aynen katılıyorum. Saygılarımla
ibrahim erdem 17.02.2017 / 14:15:00
Her satırına imzamı atarım. Turkiye Turizminin tohumları deniz, kum, güneş ile atılmadı. Bu tohumlar Kültür Turizminden. İşinde arge yatırımı istihdam arttırıcı, pazar ve ürün geliştirici yatırımlar yerine eşinin keyfi, kızının ricası üzerine açılmış nice oteller var. Hatta bazılarını yıkmak ve yeşil alaan üretmek varlıklarından çok daha faydalı olur. "Kaliteli Turist" ve birbirine çelme takmayan acenteler. Dusunce kuruluşları ve lobi ve bunlar için adam gibi kaynak. Elinde altın olsa ne yazar, pazarlama ve algı yöntemlerini bilmezsen. Teşekkürler sayın Pekin.
HALUK AKAR17.02.2017 / 11:11:00
DEĞERLİ TURİZMCİLER BUNLARIN HEPSİ BİR BÜTÜNDÜR HEPSİNİN OLABİLDİĞİ VE ULUSLARARASI TURİZM STANDARTLARINDA KULLANABİLDİĞİNİZDE REKABET YARATABİLİR VE ÜSTÜNLÜK SAĞLAYABİLİRSİNİZ BUNU BU GÜNE KADAR YAPABİLMİŞ OLSAK VE DÜNYA İLE BARŞSAK TÜRKİYE TURİZMİ DÜNYADA İLKLERDE OLUUR SEVGİLERİMLE HALUK AKAR KTB E.MÜST YRD
Cem Türker17.02.2017 / 23:51:00
Her yerinde bombaların patladığı, boğaz köprüsünse tankların gezdiği, savaş jetlerinin sonic boom yaptığı, eğlence mekanlarında insanların tarandığı, şehirlerinin yıkılıp yakıldığı. sokaklarında cübbeli, sarıklı, kara çarşaflı ne olduğu belli olmayan tiplerin gezdiği, siyasi istikrarın ve itibarın olmadığı, hava kirliğininde Avrupa'da ilk 10 şehirden 8'in kendinde olduğu, tüm komşuları ile kavgalı ve daha saymakla bitmeyen bir çok sorunu olan bir ülkede kültür turizmi yapmaya çalışmak çok zor be üstat. Dibe az kaldı, yakında görürüz hep beraber.
murat birecik16.02.2017 / 01:13:00
allah rahmet eylesin, tam 42 sene önce, fikret ervardar ağabeyimle, aynen bu konuyu tartışmış idik... ben, çiçeği burnunda bir on the steps of st paul rehberiydim. kimya fakültesinin 2. sınıfini, para kazanmak sevdasına bir türlü bitiremiyordum. rahmetli, bana demişti ki, evladım turizme hiç takılma, mühendisliğini yap... bugün, kurumlar vergimin tahakkuku gelince, kendisini rahmetle andım.
Murat16.02.2017 / 09:26:00
Yorumcu turizmden habersiz mi....hahaha bahsettigin kisi FARUK PEKIN...turizmi bu ulkede yaratan adam...oteller mi ne yaoacak..arao doldursunlar..

Yorum Yaz

(Yayınlanan okuyucu yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan TurizmdeBuSabah.com ve Boyut Yayın Grubu sorumlu tutulamaz.)
Adınız Soyadınız:  
e-Posta adresiniz:    
Yorumunuz:  
Yorum için en fazla 1000/1000 karakter girişi yapılabilir!
Güvenlik kodu:
   
 

Diğer Haberler

YTurizm haberleri yorum
YTurizm haberleri yorum
inhores

Manşet Haberleri

Evetse, bu ortamda bize müsaade, turizm haberciliğimize ara veriyoruz.
Evetse, bu ortamda bize müsaade, turizm haberciliğimize ara veriyoruz.
Evetse, bu ortamda bize müsaade, turizm haberciliğimize ara veriyoruz.

Çok Okunan Haberler


Yazarlar

© 1996- BOYUT YAYIN GRUBU
Koza Plaza A26 Tekstilkent 34235 Esenler - İstanbul  Telefon: +90 212 413 33 33 (pbx) | Faks: +90 212 413 33 34
e-mail: tbsinfo@boyut.com.tr | Reklamlarınız İçin: tbsreklam@boyut.com.tr